مخالفت سنای آمریکا با طرح اصلاحات مهاجرتی دولت ترامپ

مجلس سنای آمریکا تمامی چهار طرح پیشنهادی ارائه شده برای رسیدگی به وضعیت مهاجران جوان غیر قانونی تحت پوشش طرح حمایتی مشهور به «داکا» را رد کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، این در حالی است که این مجلس به مدت یک هفته مشغول رایزنی بر سر مناقشه مربوط به وضعیت افرادی که در سنین کودکی به شکل غیرقانونی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و اکنون مشمول یک طرح حمایتی مربوط به دولت اوباما برای ادامه اقامت در آمریکا قرار می‌گیرند، بوده است. چهار طرحی که در سنا شکست خورده‌اند، عبارتند از طرح‌های پیشنهادی دو حزب اصلی برای اعطای مسیری به این مهاجران غیرقانونی برای شهروندی آمریکا و تقویت مرزهای آمریکا، طرح کلی و فراگیر مهاجرتی دونالد ترامپ و همچنین طرحی برای برخورد با شهرهایی که با مقام‌های مهاجرتی فدرال همکاری نمی‌کنند.
در این راستا طرح مهاجرتی دولت ترامپ کمترین میزان آرای مثبت را یعنی تنها 39 رای مثبت از مجموع 100 رای کسب کرد و 60 سناتور نیز علیه آن رای دادند.
یک دادگاه فدرال دیگر هم علیه فرمان ممنوعیت سفر ترامپ رای داد


همچنین یک دادگاه استیناف فدرال آمریکا، فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ممنوع کردن سفر اتباع شش کشور مسلمان به آمریکا را ناقض قانون اساسی این کشور دانست.
این یک شکست دیگر برای فرمان مهاجرتی پرمناقشه ترامپ محسوب می‌شود. دادگاه استیناف ناحیه چهارم آمریکا، مستقر در ریچموند ویرجینیا در حالی روز پنجشنبه این حکم را علیه فرمان ممنوعیت مسافرتی ترامپ اعمال کرد که تبدیل به دومین دادگاه استیناف فدرال شده که علیه این فرمان رای میدهد. این دادگاه در حکم خود گفته که صحبت‌های خود ترامپ نشان می‌دهد که غرض ورزی علیه مسلمانان پایه و اساس این سیاست بوده است.
بر این اساس، سخنان ترامپ علیه مسلمانان، از جمله در زمان انتخابات ریاست جمهوری، نشان می‌دهد که فرمان مسافرتی او با اهداف تبعیض آمیز صادر شده است.
سایر اخبار این روزنامه
عرضه گسترده ارز پتروشیمی‌ها تا پایان امسال برای کاهش نرخ ارز رئیس کل بانک مرکزی: سامانه جدید ارزی از امروز راه‌اندازی می‌شود سیدحسن نصرالله: رژیم صهیونیستی از وجود ترامپ و بی‌توجهی جهان عرب برای غصب جولان استفاده می‌کند پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری مخالفت سنای آمریکا با طرح اصلاحات مهاجرتی دولت ترامپ گزارش سازمان ملل از وخامت اوضاع در غزه بررسی راهکارهای قانونی برای تجمعات و راهپیمایی‌ها در وزارت کشور پیکر 3 شهید کشتی نفتکش سانچی در تهران تشییع شد معاون تعاون بنیاد شهید تاکید کرد: ضرورت تلاش همه‌جانبه برای رفع مشکل اشتغال جامعه ایثارگری جهانگیری سال نو چینی را تبریک گفت پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری